عنبرفرزام شرق

بهترین راهکارها برای مراقبت از موهای آقایان

نگهداری از موها فقط مختص به خانم ها نیست بلکه باید آقایان هم از موهای خود مراقبت کنند. آقایان بهتر است که در هفته فقط دو بار موهای خود را با شامپو بشویند و برای نرم شدن موها از یک شامپو نرم کننده استفاده نمایند. بعد از شستن موها، به آرامی آب اضافی موها را با یک حوله نرم بگیرید و بعد با استفاده از سشوار موهایتان رو خشک کنید. حتما توجه داشته باشید که گرمای سشوار را در کمترین میزان تنظیم کنید تا به موهایتان آسیب نرسد و سریع خشک شود.

مراقبت از موهای آقایان هنگام استخر رفتن

اگر شما هم به استخر می روید. کلر موجود در آب استخر باعث شکنندگی و خشکی مو می شود بنابراین لازم است برای مراقبت مو از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید و بعد از شنا کردن، موهای خود را بشویید تا کلر آن از روی مو پاک شود.

استفاده از محصولات مراقبتی برای آقایان

محصولاتی که برای حالت دادن موهای آقایان استفاده می شود، استفاده مداوم از ژل و واکس و اسپری باعث آسیب جدی به مو می شود. بنابراین آقایان  سعی کنند که در حد معمول از این محصولات استفاده کنند و حتما از ژل ها و اسپری و واکس موهای فاقد الکل استفاده نمایید تا موها به مرور زمان خشک نشوند. حتما موها را در جهت رویش مو شانه کنید تا آسیب کمتری ببینند و اگر موهای فر دارید، شانه های دندانه بزرگ به کار ببرید.

زمان اصلاح موهای آقایان

نگهداری از موهای بلند آقایان خیلی سخت است و حتما هر 4 یا 6 هفته یکبار، موهایتان را کوتاه کنید و به این نکته توجه داشته باشید که اگر وقت کافی دارید، صبح ها برای کوتاه کردن مو به آرایشگاه مراجعه کنید زیرا در شیفت صبح، آرایشگاه خلوت است و آرایشگر با حوصله موهای شما را مرتب می کند.

استفاده از سشوار برای خشک کردن مو

در زمان خشک کردن موها توسط سشوار، حتما از اسپری محافظت کننده مو هنگام سشوار کشیدن استفاده کنید تا موها از آسیب حفظ شوند. شانه کردن مو حتما با شانه دندانه پهن باشد و موها را کمی مرطوب نگه دارید.

برای مراقبت از موهای آقایان از روغن های بادام، جوجوبا، آرگان، میخک و چوب صندل استفاده نمایید.

تاثیر تغذیه مناسب بر سلامت مو

جنس موهای شما، وضعیت بدن شما را نشان می دهد. سیگار کشیدن، استرس و اضطراب و برنامه و رژیم غذایی نامناسب بر روی سلامت و جنس موهای شما تاثیر گذار است.

بنابراین غذای سالم بخورید، آب زیاد بنوشید و استرس را از زندگی کم کنید تا بدن سالم و موهای آراسته ای داشته باشید.

  • استفاده از ویتامین ب که در گوشت و تخم مرغ و سبزیجات وجود دارد.
  • استفاده از امگا 3: ماهی قزل آلا و گردو و آواکادو منبع خوبی برای امگا 3 هستند.
  • پروتیین، گوشت، حبوبات، تخم مرغ به اندازه کافی مصرف کنید تا همیشه موهای سالمی داشته باشید

برنامه مراقبت از موهای آقایان

شامپو و حالت دهنده متناسب با جنس مو را انتخاب کنید.

  • اگر موهای شما حالت وز دارد حتما از شامپویی مصرف کنید که که دارای روغن گیاهی باشد و باعث تغذیه مو شود.
  • چنانچه موهای شما چرب و نازک است، از شامپوهای دارای روغن چای و بابونه استفاده کنید تا بتوانید چربی مو را کنترل کنید.
  • در صورت داشتن موهای شکننده و تارهای مو ضعیف، شامپویی پروتیین دار که حاوی کلاژن و کراتین است را خریداری نمایید.
  • اگر موهای شما چرب است حتما هر روز، بدون شامپو، موهای خود را آبکشی کنید، اگر فاصله شامپو زدن موها را زیاد کنید ممکن است چربی روی مو را حس کنید ولی بعد از مدتی، چربی سر کنترل می شود و چربی مو کمتر می شود.
  • برای براق و درخشان شدن موها، حتما هنگام حمام رفتن از آب سرد یا ولرم برای شستن موها استفاده کنید.

مراقبت از موهای آقایان و بلندی مو

بعضی آقایان موهای بلند دارند، اگر طول موهای شما بیش از 4 تا 5 سانتی متر است جزء مو بلندها محسوب می شوید. اگر موهای بلند وز دارید حتما از یک حالت دهنده قوی برای موهای خود استفاده نمایید.

زمانی که از حمام بیرون می آیید و موهایتان خیس است حتما نوک موها را چرب کنید تا از موخوره جلوگیری شود.

به جای برس از شانه دندانه درشت استفاده کنید. چون استفاده از برس به مرور زمان باعث ریزش مو می شود.

ماساژ کف سر در حمام

اگر دچار ریزش مو شده اید، حتما قبل از حمام رفتن، موهای خود را با روغن بادام یا نارگیل چرب کنید و بعد از یک ساعت به موهای خود شامپو بزنید. هنگام شامپو زدن، حتما با انگشتان دست با حرکات دورانی همه پوست سر را ماساژ دهید تا جریان خون در سطح سر افزایش یابد و از ریزش موها به مرور زمان جلوگیری گردد.

هنگام شانه زدن، شامپو زدن و خشک کردن موها، سعی کنید به موها فشار وارد نشود. چون ممکن است که باعث ریزش مو شود.

شوره سر در موهای آقایان

علت اصلی ایجاد شوره به دو دلیل است، یا به خاطر شستشوی زیاد یا به خاطر شستشوی کم می باشد. هنگامی که موها را زیاد می شوییم، ریشه مو خشک می شود و باعث خارش می شود. اگر موها را به اندازه کافی نشوییم باز هم چربی روی مو باقی می ماند و باز هم شوره در مو ایجاد می شود. استفاده از شامپو ضد شوره برای جلوگیری از ایجاد شوره مفید است.       

عوارض رنگ مو برای آقایان

بعضی از آقایان به دلیل سفید شدن تارهای مو تصمیم به رنگ کردن مو می گیرند. این کار به مرور زمان باعث ریزش و ضعیف شدن مو می شود و یا ممکن است که فرد نسبت به آن رنگ حساسیت داشته باشد و باعث حساسیت پوستی شود.

نکته مهم

معمولا موهای آقایان به دلیل ساعات کاری زیاد، بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرد و این امر باعث خشک شدن و تغییر رنگ موها می شود. برای جلوگیری از این امر باید از کلاه های لبه دار یا راحت و سبک استفاده کرد.