عنبرفرزام شرق

نکات اصلی برای مراقبت از موهای بلند

موهای بلند، از نظر دیگران، بسیار زیبا هستند ولی مراقبت از موهای بلند، نیازی به توجه و زمان زیاد دارد. چون اگر از موهای بلند مراقبت نکنیم، به مرور زمان دچار گره خوردگی و تغییر رنگ و آسیب می شود.

نکات اصلی برای مراقبت از موهای بلند

  1. مراقبت از پوست سر:

حتما باید مراقب پوست سر باشیم، اگر پوست سر سالم باشد باعث رشد و شادابی مو می شود و مواد مغذی بیشتری به ریشه  مو می رسد و ریزش مو کاهش می یابد. استفاده از شامپوی روزانه برای از بین بردن آلودگی و چربی پوست سر مناسب است. حتما این نکته را توجه داشته باشید که هنگام شامپو زدن، پوست سر را به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید تا خونرسانی بهتری به پوست سر برسد و رشد مو بهتر انجام شود.

  1. روغن زدن به موها هفته ای دو بار:

روغن زدن به ساقه مو، باعث رشد و تغذیه ریشه مو و ضخامت مو را هم افزایش می دهد و باعث آرامش به پوست سر می شود. از روغن هایی مانند روغن نارگیل، جوجوبا، روغن ترکیبی اسطوخودوس و بادام، استفاده می شود.

  1. استفاده از شامپو مناسب:

از شامپوهای بدون سولفات، با توجه به نوع مو استفاده کنید تا به مو آسیب کم تری برسد و از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری شود. همچنین استفاده از شامپوهای نرم کننده برای سلامت مو مناسب است و باعث حفاظت مو در برابر آلودگی می شود و رطوبت مو را حفظ می کند. حتما هنگام شستشوی موها از آب ولرم استفاده کنید.

  1. خشک کردن موها:

از یک حوله نرم برای خشک کردن موها استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت، موها وز و شکننده و گره خورده می شوند. برای مراقبت از موهای بلند سعی کنید برای خشک کردن کامل مو از حرارت کم سشوار استفاده کنید. زیرا استفاده از سشوار غیر استاندارد و برس های با حرارت زیاد و اتوی مو، باعث موخوره و آسیب در مو می شود.

  1. شانه کردن مو با شانه دندانه پهن و برس چوبی:

وقتی موها خشک شد، از شانه های دندانه پهن استفاده کنید و هنگام شانه زدن موها از سمت پایین مو، شروع به شانه زدن مو کنید تا به قسمت بالایی مو برسید، تا گره های مو باز شود و از آسیب و شکنندگی مو جلوگیری شود. حتما از برس چوبی برای شانه زدن استفاده کنید که روی مو الکتریسیته ایجاد نمی کند و به ساقه مو آسیبی نمی رساند.

  1. کوتاه کردن نوک موی سر:

به فاصله 6 تا 8 هفته، نوک موهایتان را کوتاه کنید تا  موخوره و شکستگی هایی که در موهایتان وجود دارد از بین برود و موها رشد خوبی داشته باشند.

  1. استفاده ازز رو بالشتی ساتن و ابریشمی:

این روبالشتی ها، نرم هستند و از موخوره و گره خوردگی مو جلوگیری می کند و استفاده از روبالشی نخی، رطوبت مو را جذب می کند و از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست سر جلوگیری می کند.

  1. تغییردادن مدل موها:

هر چند وقت یکبار، مدل موهای خود را تغییر دهید و از یک کش پارچه ای استفاده کنید تا موها شکسته نشود و فشار به ساقه مو نرسد و با این کار، موخوره کاهش می یابد.

  1. استفاده از تقویت کننده مو:

استفاده از تقویت کننده و کرم ترمیم کننده، باعث رطوبت رسانی و آبرسانی به مو می شود.

  1. استفاده از مواد مغذی مناسب به مو:

باید غذاهایی مصرف کنید که مواد مغذی زیادی دارد، به عنوان مثال، کمبود پروتیین باعث ریزش مو می شود، غذاهایی که دارای پروتیین بالایی هستند شامل: تخم مرغ، حبوبات و ماست و ماهی

  1. کمبود ویتامین باعث سفید شدن سریع مو می شود، موادی که دارای ویتامین های زیادی هستند مانند: جگر، تخم مرغ، گوجه فرنگی، بادام، امگا 3 باعث افزایش رشد مو می شود و باعث آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست سر و مو می شود. این مواد غذایی شامل: ماهی، آووکادو، گردو، دانه کدو می باشند.
  2. برای مراقبت از موهای بلند، آب کافی بنوشید

اگر در بدن، کمبود آب وجود داشته باشد، باعث خشکی پوست می شود و مو را وز و شکننده می شود. مصرف به اندازه آب، باعث تقویت ریشه مو و از شکننده بودن موها جلوگیری می کند.

  1. استفاده از ماسک مو:

اگر موهای شما، در اثر دکلره و رنگ کردن، آسیب دیده است حتما برای مراقبت از موهای بلند، حتما از ماسک مو استفاده کنید.

  1. کمتر رنگ کردن موها:

رنگ و دکلره کردن مو، باعث خشک شدن و ضعیف شدن تار موها می شود. بنابراین سعی کنید که موها را کمتر رنگ کنید.

  1. ویتامینه کردن موها:

هر سه ماه یکبار، مواد ویتامینه را به کف سر بزنید و موهای خود را ویتامینه کنید و بعد از 20 دقیقه بشویید.

  1. ورزش مرتب:

روزانه ورزش کنید، زیرا باعث اکسیژن رسانی به کف سر می شود.

  1. موهای خود را باز بگذارید:

اگر موهای خود را دم اسبی ببندید، باعث کشش و آسیب به موها می شود و در نتیجه باعث ریزش مو می شود.

توصیه های مهم برای مراقبت از موهای بلند

  • قبل و بعد استخر رفتن، از شامپو نرم کننده و تمیز کننده استفاده نکنید، چون به مو آسیب می رساند.
  • نور زیاد خورشید، باعث آسیب جدی به مو می شود و باعث رنگ پریدگی مو می شود.
  • حتما قبل از خواب، موهای خود را ببافید تا از گره خوردن مو جلوگیری شود.