عنبرفرزام شرق

نکاتی مهم که قبل از رنگ کردن مو باید بدانید

اکثر خانم ها رنگ کردن مو را دوست دارند ولی بخاطر تاثیرات مواد شیمیایی موجود در رنگ می ترسند که موهایشان را رنگ کنند. از آنجایی که سلامت موها تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد ولی نکاتی برای حفظ سلامت مو در صورت رنگ کردن وجود دارد. اگر قبل از رنگ کردن نکات زیر را رعایت کنید از آسیب های رنگ مو جلوگیری می شود.

نکات مهم قبل از رنگ کردن مو

  1. انتخاب درست رنگ مو: قبل از رنگ کردن مو باید رنگ مناسب برای خود انتخاب کنید. اساسا رنگ مو ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند، رنگ گرم برای افرادی مناسب است که سفید پوست هستند و رنگ سرد برای افرادی مناسب است که پوست گندومی یا سبزه دارند. انتخاب درست رنگ تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد. انتخاب رنگ نادرست ممکن است سن شما را خیلی زیاد نشان دهد.
  2. هنگام خرید رنگ مو سعی کنید از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید، برندی را انتخاب کنید که ضرر کمتری به بافت مو وارد می کند.
  3. موها اگر خیلی چرب باشد به خوبی رنگ نمی گیرد و مواد نفوذ نمی کند، موهای تمیز بهتر رنگ می شوند چون راحت تر مواد به ساختمان داخلی مو نفوذ می کند. پس بهترین زمان رنگ کردن مو زمانی است که نه مو خیلی چرب و روغنی و نه خیلی تمیز باشد. پس موها را دو سه روز قبل از رنگ کردن یا حداقل 24 ساعت قبل بشویید.
  4. هنگام شستشو به هیچ عنوان پوست سر را چنگ نزنید چون هنگام رنگ زدن باعث سوزش و زخم می شود و از شستشو سر با شامپو های خشک قبل از رنگ کردن جلوگیری کنید.

اگر چه موی تمیز برای رنگ کردن مناسب تر است ولی موی چرب درصد صدمات مواد شیمیایی که رنگ دارد به مو و پوست را کاهش می دهد.

  1. از مواد شیمیایی که باعث سوزش یا زخم و حساسیت می شود استفاده نکنید، برند و رنگ مویی انتخاب کنید که حساسیت ندارید.
  2. قبل از رنگ کردن مو، موها را پلکس تراپی کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. پلکس تراپی از ترکیب انواع پلکس ها(کراتین، روغن ارگان، کلاژن هیدرولیزه شده، پرتئین های شیرو...) با آب درست می شود، این محلول را روی موهایی که از قبل شسته اید به مدت 20 یا 30 دقیقه بگذارید و بعد آبکشی کنید و موها را کامل خشک کنید بعد موها را رنگ کنید.
  3. به مقدار کافی رنگ بخرید، مثلا اگر موهای پرحجم و بلندی دارید دو یا سه جعبه رنگ بخرید تا هنگام رنگ کردن برای تمام سر کافی باشد.
  4. رنگ مویی که میخرید دو درجه تیره تر از رنگی است که در کاتالوگ و روی جعبه رنگ نشان میدهد میشود، پس دو درجه روشن تر بخرید تا در نهایت همان رنگ روی کاتالوگ بدست آید.
  5. سعی کنید برای رنگ کردن مو به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. یک متخصص با توجه به موی شما مدت زمان رنگ و نوع رنگ را مشخص می کند. اگر خودتان در خانه موهایتان را رنگ می کنید از فرد با تجربه نحوه دستورالعمل آن را بپرسید.
  6. اگر موهای ضعیف و کم پشت دارید از رنگ های فانتزی استفاده نکنید، این رنگ ها باعث سوخته شدن مو می شود و با این کار حجم زیادی از موهای خود را از دست می دهید.
  7. رفتارهایی که با موهایتان دارید در رنگ کردن مو بسیار مهم است؛ مثلا اگر بطور دائم و همیشگی از سشوار یا اتو مو استفاده میکنید باعث ضعیف شدن مو می شود در این زمان مو قدرت کافی برای رنگ را ندارد پس بهتر است از سشوار و لوازم برقی آرایشی استاندارد استفاده کنید و از تقویت کننده ها و نرم کننده های مناسب موهایتان بهره ببرید تا موهایتان ترمیم شود و بعد از بهبود مو اقدام به رنگ کردن کنید.
  8. قبل از رنگ کردن آماده سازی را شروع کنید. حداقل دو ماه قبل از رنگ کردن از روغن های طبیعی به خصوص روغن نارگیل استفاده کنید. به طور منظم موها را کوتاه کنید تا موهای آسیب دیده از بین برود. اگر قبل از رنگ موهای آسیب دیده را کوتاه نکنید باعث می شود رنگ بیشتری مصرف کنید.
  9. اگر به استخر می روید حتما از کلاه های ژله ای استفاده کنید چون کلر موجود در آب استخر ها باعث صدمه زدن و ضعیف شدن موها می شود.