عنبرفرزام شرق

مقایسه سشوار ایرانی با بهترین مارکهای سشوار 2021

برای داشتن موهای خوش حالت و زیبا از سشوار ایرانی استفاده کنید!

امروزه به دلیل اهمیت روز افزون زیبایی، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی افزایش پیدا کرده است. یکی از عوامل تأثیرگذار بر زیبایی، داشتن موی خوش حالت است به همین علت سشوار یکی از وسایل آرایشی مهم و پر استفاده بین خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شود. سشوار علاوه بر کارایی که در زمینه خشک‌کردن مو دارد برای حالت دادن به مو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راستا کشور‌های مختلفی اقدام به تولید سشوار در مدل‌های متنوعی کرده‌اند. برخی از برندهای معتبر ایران نیز اقدام به ساخت و تولید سشوار ایرانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب کرده‌اند.

 

حالت دادن مو با سشوار ایرانیحالت دادن به مو با سشوار

 

انواع مختلف سشوار ایرانی

سشوارها دارای انواع مختلفی هستند که از عمده‌ترین آنها می‌توان به سشوارهای خانگی، نیمه‌حرفه‌ای و سشوار‌های حرفه‌ای و همین‌طور مسافرتی نام برد. قدرت موتور و میزان وات سشوارها مهم‌ترین عواملی هستند که باعث تفاوت در سشوارها می‌شوند.

سشوارهای خانگی: این سشوارها دارای توان و قدرت نسبتاً کمی هستند همین‌طور حرارت کمی دارند و عمده مصرف آنها جهت خشک‌کردن مو است.

سشوارهای نیمه‌حرفه‌ای: سرعت و حرارت متوسطی دارند.

سشوارهای حرفه‌ای: این سشوارها دارای بهترین عملکرد هستند و با سرعت بالا به مو حالت می‌دهند، علاوه بر آرایشگرهای حرفه‌ای به افرادی که تمایل دارند در منزل موهای خود را آراسته کنند و به ‌راحتی و با سرعت به موهایشان حالت بدهند این سشوار توصیه می‌شود.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های سشوار با کیفیت

  • موتور: اصل مهم در سشوار موتور آن است که قدرت سشوار به آن بستگی دارد. سشوارها دارای دو نوع موتور AC و موتور DC هستند. موتور DC مناسب جهت سشوار ایرانی خانگی است و موتور AC مناسب برای سالن‌های زیبایی و همین‌طور مصارف حرفه‌ای است و این موتور دارای دکمه تنظیم حرارت و سرعت جداگانه است. عمر و قدرت پرتاب سشوارهایی که دارای موتور AC هستند حدود دو و یا حتی سه برابر از سشوارهایی که موتور DC دارند بسیار است.

  • قدرت: قدرت سشوار یکی از مواردی است که هنگام خرید سشوار باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای سشوارهای خانگی توان ۲۰۰۰ وات مناسب است ولی سشوارهای حرفه‌ای باید توان بالاتری داشته باشند.

  • جنس سشوار: المنت‌های نیکلی و المنت‌های سرامیکی تشکیل‌دهنده جنس سشوار هستند. المنت نیکلی نسبت به افتادن کمتر حساس است ولی برق زیادی مصرف می‌کند. در مقابل المنت سرامیکی برق کمتری مصرف می‌کند و عمر این نوع از المنت‌ها بیشتر است ولی باید توجه داشته باشید که این المنت‌ها در برابر ضربه و افتادن حساسیت بالایی دارند.

  • یون‌دار بودن سشوار: سشوارهای یون‌دار از بافت و چربی مو محافظت می‌کنند و مانع چسبیدگی موها می‌شوند. همین‌طور نسبت به سشوارهای عادی موها را با سرعت بیشتری خشک می‌کنند.

معرفی بهترین سشوارهای ۲۰۲۱

بعد از اینکه راجع به ویژگی‌های یک سشوار خوب گفتیم به معرفی تعدادی از بهترین برندهای سشوار و ویژگی‌های هریک می‌پردازیم.

سشوار حرفه‌ای مدل 6000E بابلیس

این مدل سشوار اولین دستگاهی است که دارای موتور دیجیتال EC است که نسبت به موتور AC دوام و طول عمر بیشتری دارد. این مدل از سشوار دارای فناوری تولید یون است به همین دلیل از چربی و بافت مو مراقبت می‌کند و توان آن ۲۲۰۰ وات می‌باشد و طول سیم مناسبی به مقدار 8/۲ متر دارد.

 

چرخشی مدل AS250E برند بابلیس

یکی دیگر از مدل‌های سشوار برند بابلیس، سشوار چرخشی مدل AS250E است. این مدل بهترین و پرفروش‌ترین برند سشوارهای چرخشی در کشور است. موتور این مدل همانند موتور سشوار ایرانی خانگی مدل 1140 دیسنترا، از نوع موتور DC  است و دارای قدرت 2000 وات می‌باشد. این محصول قابلیت تنظیم دما در دو حالت و تنظیم باد سرد را دارد. این مدل برای برس کشیدن، حالت دادن، صاف کردن و براشینگ مناسب است.

سشوار حرفه‌ای مدل AC9096 رمینگتون

توان این مدل سشوار ۲۴۰۰ وات است و دارای موتور پرقدرت AC می‌باشد. این سشوار نیز مانند مدل 6000E بابلیس فناوری تولید یون دارد ولی نسبت به آن توان وات بالاتری دارد. یکی از ویژگی‌های خوب این سشوار این است که دارای المنت‌های سرامیکی است.

این مدل برای کنترل باد دارای دو حالت و برای تنظیم دما دارای سه حالت است. این دستگاه به دلیل اینکه سیم سه‌ متری دارد بسیار مناسب برای سالن‌های آرایشی است. از مشخصات دیگر این محصول می‌توان به دارا بودن فیلتر هوایی که قابلیت جدا شدن دارد و همین‌طور تقویت‌کننده توربو اشاره کرد.

سشوار فیلیپس مدل BHD272

فیلیپس یکی از بهترین برندهای تولید کننده سشوار است. این مدل از سشوار‌های برند فیلیپس مانند مدل قبل دارای موتور AC و توان ۲۱۰۰ وات است و همانند دو مدل قبلی قابلیت تولید یون دارد و به همین خاطر از وز شدن موها جلوگیری می‌کند. این مدل دارای قابلیت تنظیم دما و همین‌طور قابلیت تنظیم باد است.

سشوار بوش مدل DHD796201

توان مصرفی این مدل از سشوارهای برند بوش ۲۵۰۰ وات است و دارای سیستمی است که از حرارت بیش از حد جلوگیری می‌کند و همین‌طور فیلتر قابل تعویض دارد. طول سیم این مدل مشابه برخی از مدل‌های سشوارهای ایرانی 8/۱ متر است و نوع موتور آن موتور AC می‌باشد.

سشوار مدل NA65 NANO پاناسونیک

این سشوار به دلیل اینکه از فناوری نانو استفاده می‌کند بدون اینکه به بافت مو آسیب برساند با سرعت بالا موها را خشک می‌کند. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به توان ۱۷۰۰ وات و ولتاژ ۱۲۵ وات اشاره کرد. وزن این سشوار ۶۰۰ گرم است و قابلیت فناوری تولید یون دارد.

سشوار مسافرتی فیلیپس مدل BHD003

این مدل از برند فیلیپس دارای موتور ۱۴۰۰ وات است. قابلیت تولید یون در این سشوار به کار نرفته است. نوع موتور این سشوار DC است که از این نظر با سشوار دیسنترا که یک سشوار ایرانی باکیفیت است برابری می‌کند.

 

سشوار خانگی دیسنترا مدل  1141-DI

این سشوار از برند ایرانی دیسنترا سشوار خانگی با توان‌ ۲۰۰۰ وات می باشد. موتور‌های AC و المنت‌های تیتانیوم موجود در این سشوار‌ها مطابق با میزان توان و گرمایش خروجی در آن‌ها تعبیه شده است.

کابل سیم سشوار‌ خانگی یک و نیم متر می ‌باشد. قطر کابل سشوار‌ دیسنترا 1.5 تا 2 می‌باشد که این میزان قطر همراه با متریال با کیفیت به کار رفته است.

وزن سشوار دیسنترا حدود ۶۵۰ گرم است و کار با آن راحت است. دارای قابلیت تنظیم درجه حرارت می باشد و با انتخاب باد سرد یا گرم از محبوبیت بالایی برخوردار است، همچنین می توانید طبق نیاز خود سرعت را تنظیم نمایید.

میزان ولتاژ سشوار خانگی دیسنترا ۲۲۰ ولت می‌باشد که با توجه به مدل خانگی و نیمه حرفه ای، ولتاژی متناسب با استفاده آن است.

سشوار دیسنترا برند ایرانی

 

بر اساس توضیحاتی که راجع به سشوار با کیفیت در این مقاله ارائه شد و همین‌ طور با در نظر گرفتن بودجه‌ای که در اختیار دارید با توجه ‌به مصرف خود بهترین نوع سشوار را انتخاب کنید. همان ‌طور که گفتیم سشوار تولید ایران نیز با قیمت مناسب و کیفیت بالا در بازار موجود است که ضمانت نامه داشته و در مواقع خرابی تعمیر می شود و با برند های معروف جهان برابری می کند بنابراین قبل از خرید به تمام نکات توجه کنید و خریدی هوشمندانه داشته باشید.