عنبرفرزام شرق

همه چیز در مورد سشوار کشیدن و نحوه نگه داری

 

همه چیز در مورد سشوار کشیدن و نحوه نگه داری آن، گاهی ممکن است زمان زیادی برای آرایشگاه رفتن نداشته باشیم و آرایشگاه بسته باشد، گاهی به دلیل هزینه ها زیاد افراد نمیتوانند به آرایشگاه بروند و این موضوع باعث می شود اعتماد به نفس خود را از دست بدهند، یک سشوار حرفه ای با بهترین کیفیت و قیمت میتواند نیاز روزمره شما را براورده کند و در بسیاری از هزینه ها و زمان صرفه جویی شود، و همیشه قابل دسترس باشد.

دیگر نیازی نیس که برای کراتین یا فر کردن مو هزینه های زیادی را صرف کنید با خرید یک سشوار خوب میتوانید خودتان همه این کا ها را در خانه انجام دهید.

با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد سشوار بدانید:

نکات مهم در خرید و همه چیز در مورد سشوار

 

1_ نوع موتور سشوار ( با توجه به مصرف خود نوع موتور را انتخاب کنید، اگر برای ارایشگاه میخواهید باید سشوار حرفه ای انتخاب کنید که دارای موتورAC است ولی اگر برای مصرف خانگی میخواهید سشوار دارای موتور DC مناسب است).

2_  قدرت موتور اگر برای مصارف خانگی سشوار نیاز دارید روی موتوری با قدرت 1800 یا 2000 وات به بالاتر حساب کنید.

3_ دارای دکمه تنظیم حرارت باشد.

4_ دارای دکمه تنظیم سرعت باشد.

سعی کنید همیشه از سشوار با کیفیت استفاده کنید، انتخاب نادرست سشوار به موها آسیب زیادی وارد میکند چون سشوار های بی کیفیت فقط یک درجه حرارت دارند. حتما نیازی نیس که برای خرید یک سشوار خوب هزینه زیادی صرف کرد بلکه باید سشواری انتخاب کنید که تمام خصوصیات خوب یک سشوار را داشته باشد.

همه چیز در مورد سشوار کشیدن و نکات آن

همه چیز در مورد سشوار کشیدن و کاربرد های آن  برای آرایش مو

 

1_ خشک کردن مو

2_ حالت دادن مو

3_ براشینگ کردن مو

4_ گرفتن وز مو

5_ حجم دادن به مو و پف دادن

6_ فر کردن مو

همه چیز در مورد سشوار کشیدن و نحوه استفاده صحیح از سشوار

 

1_ همیشه قبل سشوار کشیدن موهای خود را به ماسک مو یا سرم اغشته کنید تا از آسیب به مو جلوگیری شود و مو براق تر شود.

2_ سعی کنید سشوار را از موهای خود فاصله دهید، بهتر است فاصه سشوار از مو 30 سانتمتر باشد.

3_ درجه سشوار را متناسب با موتنظیم کنید، درجه حرارت کم برای موهای نازک و شکننده مناسب است و درجه متوسط  برای موهای معمولی و درجه تند برای موهای زبر و پر مناسب است.

4_ قبل از سشوار کشیدن حتما گره های مو را باز کنید و بعد موها را به چند دسته تقسیم کنید تا راحت تر و سریع ترموها سشوار کشیده شود.(برای تقسیم کردن موها فرق وسط سر را تا انتها یعنی تا پشت گردن جدا کنید به این صورت موها به دو دسته تقسیم میشود، بعد از نوک گوش به طرف فرق وسط سر و از فرق وسط سر تا نوک گوش دیگر فرق دیگری باز کنید به این صورت سر به چهار قسمت تقسیم میشود، اگر حجم موها خیلی زیاد است میتوان هرقسمت را به دو قسمت دیگر تقسیم کنید).

5_ موهای خود را در جهت صحیح سشوار کنید (سعی کنید موهای خود را از ریشه شروع به سشوار کشیدن کنید تا انتهای مو، اگر بالعکس یعنی از انتها مو به  سمت ریشه سشوار کنید موها وز میشود) موهای خود را به آرامی شانه کنید، طوری که مو زیاد کشیده نشود.

6_ از برس مناسب استفاده کنید (بهترین برس، برس های فلزی وگرد است این مدل برس بهترین حالت و حجم را به موهای شما میدهد).

برای اینکه بعد از سشوار موهای براق تری داشته باشید باید با حرارت گرم چندین بار به صورت مکرر هر بخش از مو را سشوار کنید.

همه چیز در مورد سشوار کشیدن

 بهترین زمان برای سشوار کشیدن

 

همه افراد فکر میکنند اگر بعد از حمام موها را سشوار کنند آسیب کمتری به مو وارد میشود در صورتیکه این باور غلط است . خیس ماندن مو به مدت طولانی آسیب جدی مثل( ریزش مو، قارچ سر، وزی و موخوره، پوسیدگی و...) به مو وارد میکند. معمولا در زمستان زمان زیادی نیاز است که مو به طور طبیعی خشک شود که این کار اشتباه است و آسیب زیادی به مو وارد میکند.هنگامی که موها کاملا خیس  است زمان سشوار کشیدن طولانی تر میشود و همین موضوع فشار زیادی به مو وارد میکند(در واقع هنگام شانه کردن و سشوار کردن؛ مو بیشتر از حد کشیده شده و باعث ریزش میشود)، بهتر است بعد از حمام نم و آب موها را با حوله مناسب گرفته و بعد شروع به سشوار کشیدن کنید.

همه چیز در مورد سشوار کشیدن و تعمیر و طولانی کردن عمر سشوار 

 

1_ المنت سشوار مهمترین قسمت سشوار است که دلیل بوجود آمدن حرارت داخل سشوار است، اگر دقت کرده باشید گاهی داخل سشوار قرمز آتشی است این مشکل یعنی موتور و المنت آسیب دیده یا ضربه خورده، به مرور المنت را از کار می اندازد، آتشی بودن داخل سشوار به شما این هشدار را میدهد قبل از اینکه سشوار از کار بیفتد به تعمیرگاه برده که آن را تعمیر کند.

2_ هیچ گاه پشت سشوار را نزدیک موهایتان نگیرید چون باعث میشود مو زیر پروانه موتور گیر کند و باعث خرابی موتور شود.

3_ بعد از اینکه کارتان با سشوار تمام شد و آن را خاموش کردید، به هیچ وجه به سشوار ضربه نزنید یا آن را تکان ندهید این کار باعث میشود فنر های المنت که گرم بودن از هم جدا شوند و سشوارتان خراب شود.